Kretsmesterskapet i Rogaland 2016

Sandnes GK arrangerte et vellykket Kretsmesterskap med over 100 deltakere!

Katerina Jæger, Stavanger GK og Eirik Grønhaug, Haugaland/Haugesund GK ble Kretsmestere i år etter spennende avslutninger.

Litt svakere innsats fra våre spillere enn det vi er vant med denne gangen. Arne Ravndal avsluttet med en 67-runde på søndag og klatret til tredjeplass. Trym Falch som var de andre spillernes favoritt til å vinne, måtte nøye seg med sjetteplassen. Tittelforsvarer Gøran S. Haglund var dessverre skadet og sto over. I dameklassen ledet Kari Sandvik etter første dag med en fantastisk 73-runde, men søndagen ble litt tung og hun måtte nøye seg med tredjeplassen. Av andre gode plasseringer til Sandnesspillerne kan vi nevne Hallgeir Ravndals andreplass med samme score som vinneren, Arve Pedersen, i seniorklassen. I juniorklassen fikk Andreas Maråk en fin fin tredjeplass.

KlassevinnereKretsmesterskapet

102 deltakere er klar ny rekord for Kretsmesterskapet i Rogaland og innføringen av aldersklasser er nok hovedårsaken til denne rekorden. Arrangementet benyttet Klubbmesterskapsmodellen til Sandnes GK, med forsinket start av lederballene og mat ved innkomst på søndagen. Selv om det var regn og temmelig vått på terrassen, ble omlag 40-50 spillere igjen for å overvære innkomsten av lederballene og premieutdelingen. 2 vandrepokaler, 18 flotte krystallpremier og 13 gavekort ble delt ut under premieseremonien som ble solid ledet av turneringsleder Rune Austvoll og hans kone Rita.

Resultater Kretsmesterskapet

Ole Jørgen Friestad, i midten, hadde en god drive på hull 1 og andreslaget med 3-jernet gikk rett i hullet for Albatross! Well Done! Tore Nyrén til venstre og Emil Aarthun til høyre. Foto: Jan Inge Strand.