Turneringer

Velkommen til turnering

Turnering er kjekt å være med på for alle golfere på alle nivåer. Det er sosialt og lærerikt, handicapsystemet gjør at alle har mulighet til å få premie. Scamble-turneringene er en flott måte å komme i gang med for de som er nye i golfen.

Turneringene blir satt opp i Golfbox en månedstid før turneringen skal være. Du må logge deg inn i Golfbox for å melde deg på.

TURNERINGSLISTE

Turneringskomitéen gjør sitt beste for at alle skal trives med å være med på turneringer på Bærheim Golfpark. I golf er der mange forskjellige spilleformer, se her på Norges Golfforbund.

Damegolfen
Hver torsdag fra april til september er for alle jenter og damer i Sandnes Golfklubb. Vi ønsker å gi en mulighet til å bli kjent med de andre i klubben, lære mer om golfreglene, forskjellige turneringsformer og konkurrere i godt selskap, uansett nivå.
Nye er spesielt velkomne – vi synes alltid det er kjekt når nye jenter og damer blir med.

Bærheim Medal
Det er en slagspill turnering som går på onsdager gjennom hele sesongen.
Dette er en den turneringen lav handicappete kvalifiserer seg for å bli tatt ut på Sandnes Golfklubb sitt elitelag.

Klubbmesterskapet
Er ofte den sist helgen i august hvert år over hele landet. Det er en slagspill-turnering uten hcp og krever noe mer ferdighet. Det blir kåret klubbmester i dameklasse og herreklasse.
Vi i Sandnes Golfklubb ønsker at det skal være litt ekstra stas på klubbmesterskapet, så vi har en Stableford-klasse for både dame og herrer.