Veien til Golf

Nybegynnerens vei inn i golfen

Mål og hensikt med Veien til Golf – VTG er å skape glød, entusiasme og gi deg lyst til å fortsette med golf som et ivrig medlem i klubben din i lang tid fremover. VTG skal være mye mer enn bare et golfkurs. Her møter du golfklubben for første gangen og blir du kjent med andre golfspillere. Du får en introduksjon i spillets etikette (golfvett) og regler. Lærer å slå ballen etter beste evne. Fremfor alt skal VTG bidra til at du blir kjent på Bærheim Golfparks flotte anlegg og blir en del av gjengen i Sandnes Golfklubb.

Vi ønsker å introdusere golfen slik at du føler deg velkommen og trygg og raskt får en følelse av glede og mestring i et godt miljø.

Det å være sammen med likesinnede gå rundt og slå på denne lille ballen i nydelige omgivelser, beskrives av de aller fleste innbitte golfere som noe veldig avkoblende og hvor du i løpet av en golfrunde glemmer mange av livets små og store bekymringer. Det eneste du er opptatt av er det neste gode slaget. Det å få et perfekt treff på ballen er en skikkelig god følelse!

Kurset gir praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter grunnleggende teknikk, regler, sikkerhet og opptreden på banen. Gjennom spill på banen får du oppleve golfen i sitt rette element. Etter kurset kan du melde deg inn i golfklubben og spille så mye du vil. Klubben har ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter..

Veien til Golf – VTG er introduksjonen til golfsporten i Norge. Golf er et sosialt spill som nytes av nesten 100 000 nordmenn og mange millioner mennesker rundt om i hele verden.

Golfens grunnleggende idé er enkel. En ball slås med en kølle fra et bestemt sted til et bestemt hull i bakken på færrest mulig slag!

Prøve golf?

Det har aldri vært lettere å komme i gang enn nå.