Vårspretten: Bjarne Haugen i toppform

Bjarne Haugen delte førsteplassen da den første av i alt tre turneringer som inngår i Vårspretten ble spilt på Solastranden GK på fredag. Dagen etter ble det en 10. plass på Stavanger GK og på søndag vant Bjarne med 76 slag på Bærheim GP. Arild Ravndal hadde også en bra serie med femte-, andre- og tredjeplass. De to siste resultatene inngår i NSGs uttak til representasjonspill i utlandet og både Bjarne og Arild vil få verdifulle Order of Merit poeng. Bjarne og Arild var med på seniorlaget til Sandnes GK som i fjor rykket opp i første divisjon og det er Bjarne som leder kvalifiseringen til årets lag-NM. Fra Vårspretten finner vi dobbeltseier til Sandnes GK i klasse 9 ved Britt Undal og Brit Wenche Dirdal.

Bjarne&Arild2015
Bjarne Haugen og Arild Ravndal.

Det har også vært Rogaland Dame Tour på Randaberg GK på søndag med hele 76 deltakere. Oddbjørg Greiner hadde den beste plasseringen i A-klassen med en femteplass. Sandnes GK ledet klubbkampen før Randaberg.