Reiserapport: Senior Lag-NM

1. divisjon Kongsvinger

Fantastisk bane, strålane ver, grei innkvartering og litt småkjekling med Vestfolddamene når Sandnes-herrene med kaptein Edwin, Tom, Eivind å onnertegna debuterte i fysstedivisjon med en sterk tredjeplass.

Fredag å innspel

Litt forsinkelser fra SAS førte te sein ankomst Kongsvinger G.K og hektisk utslag innspelsrunden på fredag. Vermeldingen lovte heftig nedbør og me gjekk inn i veggen når me ronna itte ni. Eivind, for anledningen (moterektigt) kledd for sommar, frøys, skalv å sutra seg gjønå ronden, men leverte varene, så det av en elle aen gronn hette. Han å Edwin spelte best ball en øve par, mens meg å Tom va slage bere. Banen va alldeles strålane, med furulegga så langt øya rakk, strøkne fairwaya å kjappe, ondulerte greena. Trekke fram hål tri på 558 m fra gult, relativt smalt, dog leg høyre ca. 450 m fram. Tøft.

Fredagskvelden la me taktikken ved hjørnabordet i baren. Møje smart, som venta med så møje ved samla rondt et bord, men me kokte det vel ner te at me sko ud å kosa oss. Det va onna en av turane ud for friske loft at kontroversen med Vestfold-damene oppsto. Mens eg å Edwin gjekk ner på Shellstasjonen for et bedre pølsemåltid, oppdaga Eivind at bordet vårt rett å slett va fjerna når han kom inn igjen. Ennå verre; leskedrikken hans va vekke (huske ikkje heilt ka an drakk). Dette medførte, betimelikt såvidt eg kan forstå, te heva stemmebrug. Alt va imidlertid på stell når me andre va på plass igjen, dog med et par indignerte damegolfare i romme. Frokost kl sju og avgang golfbanen kl åtta på lørdag, førte te tidlig køying. Toppidrett.

Lørdag å best ball

Meg å Tom hadde udslag kl 09:10 på hål ein, mens Eivind å Edwin starta samtidikt på hål ti. Begge med mespelare fra Grønmo Gk. Usedvanlig triveligge folk alle fira, forresten.
Kort summert spelte begge Sandnes-lagene bra. Sjølsagt litt å gå på, konne satt et par av birdie-sjansane, konne utfylt kverandre litt bedre på et par av hålå, bla, bla, bla, men summa summarum e par for meg å Tom å ein øve for det andra pare godkjent på en krevane bane. Edwin og Eivind spelte likt antal slag å bidrog jevnt te scoren. Eg starta bra, men totalt va det Tom så bidrog mest te vår parrunde. Oslo med på papiret det sterkeste laget med fleire tidligare storspelara, gjekk henholdsvis tri å ein onna, å leda med tri slag på Losby å fem på oss før søndagens individuelle ronda. Tyrifjorden Gk låg på fjerdeplass å blei siste lag i «ledarballane». Samen med Grønmo trur eg at eg har dekning for å sei at me utgjorde det livligaste borde itte ronden. Du verden for ei gabing, skrøyding å lyging. Det eina lage itte det andre stakk innom for å ta del i underholdningen. Te å med Oslo hang litt me oss før de dro hjem te Holmenkollåsen for et glass rådyr fransk rød å sjølskutt hjort. Sjøl avslutta me dagen på Shell sitt udsøkta gadekjykken, med unntag av Eivind som besøkte kjentfolk down town. Meg å Tom falt for biffsnadder i pitabrød med bernaissesaus fra literflaska å Edwin for fish å någe så eg innbille meg sko forestilla chips. Kontrasta.

Søndag å individuelt

Her kan eg bare gjengje min egen runde med innslag av detalja, i å med at me spelte i fira forskjellige flighta. Starte med det besta: Kort i linjå for 3m birdiesjans på hål ein. Hål to , par fira, utslag i skog, støtteslag tvers øve i motsatt semirøff, 7-jern te to meter og enkelt par. Hål tri (monsterhåle) bra drive, toppa trierwood i røffen venstre, 8-jern te 150 m, firejern (modvind så di fleste forstår) te halvaen meter fra flagg, enkelt par. Hål fira, godt utslag, rescue te venstre for green (håplaust med gjeldende flaggplassering) chip fire meter fra og enkelt par. Sånn konne eg fortsatt å skrøyda meg rondt hål for hål, men då måtte eg løge. Bogey på hål 5, 8 og 9 gjorde at eg ronda på + 3. Backnine greide eg ikkje bere enn +5, så totalt 80. Sko unngått den doble på hål femten å triputt for bogey på hål atten, så hadde eg vert fornøyd. Men tross alt scrambla eg fronten som gjengitt langt øve evne, så kan ikkje ver misfornøyde helle.

Edwin, Arild, Tom og Eivind.

Tom gjekk på 78, å sa seg tålig fornøyde. Spelte stødikt fra tee te green, men satte ingen av birdiesjansane, å konne derfor fort vært to-tri slag bere. Edwin spelte som vanligt usedvanlig stabilt å godt å avslutta med 76 slag. Sterk ronde. Uvanlig nok fra han ble det bare en birdie på runden. Den sparte han te gjengjeld te hål 18, rett foran tilskuerne å massiv applaus. Ringrev. Eivind spelte knallgolf, men to dårligge slag på feil plasser (utslag hål 9 i vann og innspel hål femten i skog å lyng) medførte begge tripple bogeya og ubøtelig skade på totalscoren.

Oppsummert e me ganske godt fornøyde med tredjeplassen. Fira slag opp til Losby konne me med full uttelling tatt, men tolv te suverene Oslo e for møje. Det betyr ikkje at me ikkje sikte høgare te neste år. Kvalikken regne eg med blir liga knallharde neste år, det love godt for kvaliteten. At andrelaget knuste alle andre i kampen om opprykk te andredivisjon, gjer at det er åtte attraktive plasser på spel.

Kjekt å se så mange aktive på FB for å holla seg oppdaterte på begge Sandneslagå i aksjon gjønå helgå (elendikt at NSG ikkje greide å oppdatera resultatå fra Kongsvinger onnerveis, bør påtales til neste år). Stor takk te Sandnes GK for fantastisk støtte.

Edwin, Tom, Eivind; en fornøyelse!

P.S. Gratulasjon te Stavangerdamene som tog tredjeplassen i dameklassen i Kongsvinger å te Stavangerguttane som rykkte opp te fysstedivisjon å møde oss te neste år! Stiligt.

Arild «Ajax» Ravndal

Resultater Golfbox