Lag NM senior 1. divisjon herrer Kongsvinger

Rapport fra Lag NM 1. divisjon 2018 på Kongsvinger Golfklubb.

Etter en litt heseblesende runde på Gardemoen, ankom vi banen 15 min før booket starttid.  Innspill gjekk bra, også da himmelens sluser åpnet seg for fullt på hull 15. Rolig kveld på hotellet med en god middag og tidlig i seng.
Lørdagens Fourball sammensetning ble Bent Arild Bærheim og Tom G Fredriksen, Edwin Rooyakkers og meg. To jevne lag som gjekk +1 og par, selv om himmelens sluser åpnet seg igjen på hull 15. Det ble 5. plass etter første dag, bare 4 slag opp til lederlaget. Lørdags middagen slo vi oss sammen med Stavangers damelag, for litt god underholdning!

Søndagens singelrunder i flott vær, bragte oss dessverre ikke lengre opp på tabellen, men vi leverte 3 stabile runder på 77-78-80, uten at avansere. Kongsvinger golfbane var en flott bane med mye opp og ned, en del «tricky» hull og høge treer. Greens var ikke helt på topp etter en dårlig vinter, men det var jo likt for alle.

Alt i alt en kjekk helg, mye bra spill, og vi må si oss fornøyde med 5. plassen.

Takk til Sandnes Golfklubb for muligheten og støtten.

Nå blir det hard trening til neste år, for dette gav mer smak!!

Jens Kryger